Nejlepší cesta na Rešovské vodopády

Na známě Rešovské vodopády se dá jít ze tří směrů. Z Rešova, z Rudy a z Horního Města (cesta z Tvrdkova se na ni napojuje). Většina návštěvníků volí cestu z Rešova. Spojí si Rešovské vodopády s Rešovem a dají se na cestu. Není to moc dobrý nápad, cesta je sice nejkratší, ale také nejhorší. Důvod je prostý, cesta vede prudce z kopce a to tak, že i kolo musíte tlačit. Stačí, když je po dešti a výlet se promění v náročný sestup. V zimě na sněhu je cesta ještě náročnější a pokud máte sebou malé děti je to zážitek a to nemluvím o cestě zpět do Rešova.

cesta na vodopády

Nejlepší cesta je od Horního Města. Auto zaparkujete u penzionu Chata na Mlýně, kde se můžete před cestou občerstvit a potom se vydáte na příjemnou procházku po lesní cestě na Rešovské vodopády. Na obrázku nahoře je Karlův most.

Cesta lesem

Cesta je příjemná, celou dobu jdete okolo říčky Huntavy, která se klikatí kolem cesty a vytváří příjemnou bublající kulisu.

Huntava

Později se dostanete do chráněné rezervace Rešovské vodopády, kde se Huntava mění na divokou a nespoutanou sílu. Valí se po kamenech a tvoří malé peřeje. Tady už začíná ta pravá krása divoké přírody.

Dostávám se do soutěsky před hlavní vodopády, po obou březích se tyčí vysoké skály.

Huntava přechází z divokých peřejí do klidných a hlubokých tůněk.

vododpád Huntavy

Blížím se k prvnímu vodopádu a je slyšet hukot padající vody.

Huntava

Vpravo jsou vidět kamenné schody po kterých opatrně stoupám nahoru. Dále pokračuji po dřevěném schodišti dolů k prvnímu vodopádu.

Vodopád Huntavy

Vodopád je mohutnější než obvykle, odhaduji to na dvojnásobný průtok.

Huntava

Cesta pokračuje k hlavnímu vodopádu, dřevěný chodník je opravený a bezpečný.

Zde je vidět jak voda postupně prorazila soutěsku a vytvořila vodopád

Vodopád Huntavy

Hlavní vodopád, a fotka vodopádu z pozorovatelny na druhé straně.

Huntava

Cesta z Rešova je nepřístupná, velká voda vzala lávku a zatopila cestu.

Vracím se cestou, kterou se nechodí. je dost nebezpečná ale opatrně to zvládám.

Pokračuji po skalnatém hřebenu nad vodopády, stále do kopce, jeho výškový rozdíl je téměř 200 metrů.

Obcházím vrchem Soví skálu, sice se na mapě jmenuje Čertova stěna, ale místní ji znají jen jako Soví skálu. Váže se k ní legenda o pronásledovaném zbrojnoši, který vezl na Rešovský hrad zprávu a když ho na Soví skále obklíčili, zavázal koni oči a skočil dolů…je to tak 30 metrů, hrozná představa. Pravda je, že před 50 lety byl pod skálou pomník s mosaznou deskou… dnes je všechno pryč.