První automobilka dává v Evropě záruku na motor 10 let bez omezení kilometrů

Až příliš dobrá na to, aby byla skutečná, se zdá být tato nabídka. A to pořád nevíte vše, týká se dokonce už i dříve prodaných aut. Takto sebevědomá je Honda, zatím ale jen na třech místech Evropy.

Snad každá automobilka se nyní snaží rozdmýchat zájem zákazníků. Se svou troškou do mlýna přichází i Honda, která ovšem nesklouzla ke zlevňování svých modelů či výhodnějším způsobům financování. Místo toho Japonci prodlužují záruku na své pohonné jednotky. A nikoliv pouze ty zcela nové, dané opatření se týká i motorů v již dávno prodaných vozech. Celá věc má ovšem pár háčků.

První automobilka dává v Evropě záruku na motor 10 let bez omezení kilometrů

Prodloužení záruky na pohonné jednotky na 10 let se pro tuto chvíli týká pouze soukromých zákazníků z Francie, Andorry nebo Monaka. Na druhou stranu se však prodloužení záruky z pěti na deset let netýká jen spalovacích agregátů, a to jak benzinových, tak i dieselových, nýbrž rovněž i elektromotorů a hybridních jednotek. Záruka pokrývá u spalovacích jednotek všechny části motoru, jež přichází do kontaktu s mazivy a kromě práce zahrnuje i veškeré náplně. U elektromobilů a hybridů pak jde o péči o agregát a generátor.

První automobilka dává v Evropě záruku na motor 10 let bez omezení kilometrů - 4 - Honda prodlouzena zaruka na motory 05

Jak jsme již zmínili, prodloužená záruka platí rovněž pro ojetiny, ty však musí být maximálně desetileté. Kromě toho jejich majitelé museli navštěvovat pouze autorizované servisy, a to nikoliv jen po dobu původní záruční doby, ale i po jejím skončení. Pozitivní nicméně je, že nepodstatný je nájezd kilometrů, motor tedy může za 10 let najet klidně milion kilometrů a stejně bude kryt zárukou. A kromě toho je prodloužená záruka standardem navázaným na auto, ne na majitele. Počítat s ní tedy může i nový vlastník ojetiny, samozřejmě pokud je maximálně desetiletá a splňuje ostatní podmínky.

Honda tedy svým způsobem podpoří nejen prodej nových vozů, ale hlavně své autorizované servisy. Je samozřejmě otázkou, jak moc tato pobídka zákazníky zláká. Stejně tak se můžeme i ptát, jestli bude zavedena také na dalších trzích včetně toho našeho – určitě bychom se nezlobili.

Autor: Petr Prokopec zdroj: https://www.autoforum.cz/